نگاهی ویژه به تبلت گلکسی تب اس سامسونگ و گلکسی نوت 8 سامسونگ

تمام خصوصیات تبلت گلکسی تب اس T705 و گلکسی Note 8 N5100


 

در این مقاله قصد داریم به بررسی ویژگی های  دو دستگاه تبلت گلکسی نوت N5100 و تبلت گلکسی تب اس T705 با دو سایزتقریبا مشابه بپردازیم.

و به این سوال پاسخ دهیم که کدام یک بهتر است و کدام قدرتمند و سریعتر دستورات درخواستی را پردازش و انجام می دهند.

گلکسی نوت 8 همانطور که اسم آن مشخص است 8 اینچی است و گلکسی تب اس 8.4 اینچی است. این تفاوت سایز بر روی وزن آن ها نیز تاثیر گذاشته است با اینکه سایز گلکسی نوت کوچکتر است اما وزن بالاتری نسبت به گلکسی تب 298 گرمی دارد، وزن آن تنها 345 گرم است این وزن به خاطر قلم موجود بر روی گلکسی نوت است.

ابعاد دقیق گلکسی نوت N5100، 135.9*210.8  میلیمترو با ضخامت 7.95 میلیمتر است و گلکسی تب اس T705، 125.6*212.8 میلیمتر و به ضخامت 6.6 میلیمتر است. همانطور که ملاحظه فرمودید کاهش ضخامت در تبلت سامسونگ گلکسی تب اس قابل مشاهد است.

تفاوت اصلی در پردازنده ای این دو وجود دارد. گلکسی نوت 8، پردازنده چهار هسته ای Exynos با سرعت پردازشی 1.6گیگاهرتز است و گلکسی تب S، از پردازنده ی هشت هسته ای اگزینوس با سرعت 1.3 و 1.9 گیگاهرتز بهره برده است.

همانطور که می دانید سری پردازنده های 8هسته ای، جدیدترین پردازنده های تولید شده از سوی شرکت سامسونگ است که به صورت دو مجموعه 4 هسته ای عمل می کند. بدین صورت که کارهای سبک را پردازندهی با سرعت پردازشی پایین و کارهای سنگین تر را پردازنده های قوی تر و با سرعت بالاتر انام می دهند. پس به هیچ عنوان 8 هسته با هم فعالیت پردازشی ندارند.

هردو تبلت 16 گیگابایت حافظه داخلی دارند.میزان حافظه رم گلکسی نوت 2گیگابایت و گلکسی تب اس، 3گیگابایت است.

هر دو دارای پورت microSDبرای افزایش میزان حافظه ذخیره سازی هستند اما هر کدام دارای محدودیتی در میزان پشیتبانی حافظه جانبی هستند.

گلکسی نوت تنها 64 گیگابایت و گلکسی تب اس از 128 گیگابایت حافظه جانبی پشتیبانی می کند.

با اینکه سایز صفحه نمایش ها تفاوت چندانی با هم ندارند اما کیفیت و نوع ها کاملا با هم متفاوت هستند.

صفحه نمایش تبلت N5100 از نوع TFT و تبلت T705 سامسونگ از نوع Super AMOLED است. همین تفاوت باعث افزایش کیفیت تصویر و تراکم پیکسلی در تبلت گلکسی تب اس سامسونگ شده است.

در بحث بلندگوهر دو تبلت دارای دو بلندگوی استریو هستند.

تبلت نوت 8 سامسونگ مجهز به دوربین 5 مگاپیکسلی و تبلت تب اس به دوربین 8 مگاپیکسلی مجهز است.

هر دو از MHL و DLNA پشتیبانی کرده و دارای پورت مادون قرمز IR هستند.

این دو تبلت سامسونگ سیمکارت خور هستند. و از شبکه این دو تبلت سامسونگ سیمکارت خور هستند. و از شبکه 3G  نیز پشتیبانی می کنند.

اما تبلت تب اس علاوه بر3 جی از 4جی نیز پشتیبانی می کنند.

از حسگر های مشابه برو روی هر دو می توان به شتاب سنج، ژیروسکوپ، حسگر مجاورت Proximity،قطب نما و حسگر نور محیط اشاره کرد.

مورد جدیدی که سامسونگ به تبلت تب اس خود اضافه است حسگر اثر انگشت برای افزایش امنیت دستگاه است.

در گلکسی تب اس شاهد به روز شدن وافزایش نسخه اندورید نیز هستیم. نسخه سیسم عامل N5100، Jelly Bean 4.1.2 است در حالیکه گلکسی تب اس مجهزبه اندورید کیت کت 4.4.2  است.

در مورد باتری نیز بایستی اشاره کرد که ظرفیت باتری تبلت N5100 سامسونگ 4900 میلی آمپر و دیگری 4600 میلی آمپر است. یکی از دلایل اصلی این افزایش ظریفیت به دلیل بزرگتر شدن سایز صفحه نمایش نسبت به نوت 8 است.

با توجه به توضیحات ارائه شده در مورد این تبلت ها می تاون این گونه برداشت کرد که گلکسی تب اس سامسونگ مدل T705 از گلکسی نوت 8 مدل تبلت سامسونگ N5100 قدرتمند است و این به خاطر پردازنده و نوع صفحه نمایش و پشتیبانی آن از شبکه 4G است.

به همین دلیل افزایش قیمت چشمگیری را نسبت به مدل گلکسی نوت می بینیم.

اما مسئله اصلی این است که شاید فردی با تمام ویژگی های مناسب و کاربری گلکسی تب سامسونگ با اینحال باز هم گلکسی نوت 8 آن را ترجیح دهد و این به خاطر خوش دست بودن آن، امکانات ویژه کاربردی در بحث استفاده از قلم S-pen است.

این تبلت چهار هسته ای با 2 گیگابایت رم به سرعت به پردازش اطلاعات می پردازد و تمام دستورات و خواسته های شما را از یک تبلت گلکسی نوت را برآورده می نماید.


 

 

 منبع

Galaxy Note 8 N5100

Galaxy Tab S T705

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.